mandag 17. april 2017

Påskeegg

Hei og hå 💛

Jeg hadde ikke tenkt å lage noen påskeegg i år, men det ble det fort en endring på. Kjæresten til min sønn titter ofte innom hobbyrommet når jeg sitter der. Hun er nysgjerrig på hva jeg lager. Tenkte da at jeg kanskje skulle lage et påskeegg til henne. Så dermed var jeg i gang, og det kommer fler 😉


Jeg kjøpte et par stående påskeegg i Sverige for 2 år siden. Egget er grunnet med hvit gesso, mange lag. Deretter har jeg sprayet det med rosa/rød nyanser og tørket av slik at fargen ikke skulle ble for sterk.


Pyntet i veldig vår og kanskje jentete farger.


Kom plutselig på at jeg hadde en sjablong slik at jeg kunne lage perle swirl selv. Den har jeg brukt mange ganger i påsken. Smart verktøy. 


Blomstene har fått en touch med sølvglitter på seg.


~


Ikke mye pynt på baksiden. God påske er stanset ut i mosegummi og gått et tynt lag med utvannet hvit gesso over seg.

I morgen er det hverdag og arbeid igjen. Fridagene går ofte fort, men det er fordi de fylles med koselige møter, middager, familietid, vennetid, hobbytid, lesetid etc.

Klem

Ingen kommentarer: