mandag 11. desember 2017

Julekalenderslede

I november ble denne julesleden publisert hos TPC. Et prosjekt jeg har brukt store deler av høsten på. Men jeg syntes det er gøy med slike prosjekter, storkoser meg!
Så mens deler her har ligget til tørk har jeg tuslet med andre ting innimellom.

Hele innlegget med beskrivelse finner du HER


Siden jeg startet med scrapping har jeg hatt en liste hvor jeg noterer ideer, ting jeg ser, har lyst til å prøve etc. Den listen blir jo aldri kortere, snarere tvert i mot. Mye av det som står der er gammelt, deriblant ideen til denne sleden. Jeg har aldri sett den i papir, men så en i trevirke i Tyskland. Tenkte at det kunne sikkert overføres til papir.


Forsiden på sleden. Bokstavene er trykket ut i mosegummi. Deretter har jeg hatt på snømaling hist og her. Samt noen små snøballer.


Det er plass til Julenissen her. Men han hadde jeg ikke funnet frem da jeg tok bildene.


Striesekk med gaver må til.


Fronten på skuffene er ca 6mm bredere enn selve skuffen. Det for at de ikke skal "forsvinne" inn i sleden. Festet små bjeller til håndtak. 


 ~


På toppen har jeg laget et lite vinterlandskap. Jeg har brettet en liten bil og et lite hus. Bilen er helt enkel med et lite juletre på taket. Huset er hvitt og jeg har brukt hvit bølepapp med glitter til tak og ramme rundt dør og vinduer. Husket kan løftes og jeg har satt et el lys inni det. Et vinterkledd juletre og lykt sammen med noen snøballer.


Baksiden av sleden. Tekst i mosegummi med snø. Jeg har hatt snømaling nederst på hele sleden. Det for å gi en illustrasjon av snø og vinter. 

Håper du likte julekalenderen og kanskje lot deg inspirere til å lage din egen? :)

Klem


Ingen kommentarer: