lørdag 1. oktober 2016

Du blir ikke eldre, - du blir bedre

Da har jeg fått gjort ferdig ett nytt kort, å det på verdens card making day. Vel,...skal innrømme at jeg hadde litt press på meg. Skal i bursdag i kveld, og måtte ha det ferdig til da. Så nå har jeg vært super effektiv!!


Et skikkelig sukkersøtt kort i dag. Jeg har rotet litt i Pion papirbunken og funnet frem noen søte ark der. Kantene på arkene har jeg våtet litt og krøllet. Deretter har jeg klint på litt hvit gesso rundt. Panelene er festet med 3D puter for å få frem litt dybde. Og jeg har lagt litt osteklut i mellom.


På blomstene har jeg hatt på clear gesso og deretter dynket de i glitter. Så tipset i Ett trykk (tror jeg).


Motivet har jeg lånt fra Pinterest. Det har også fått litt gesso rundt kanten. Samt jeg har pyntet med en perlesnor.


Ble ikke helt enig med meg selv på innsiden, men det endt slik. Prøvde med dies, men det ble ikke bra. Ikke med flere paneler eller da jeg ønsket at mønsteret skulle syntes litt. Så da endte det slik. Stemplet rett på arket uten mer dill dall. Kantene her har også fått litt gesso rundt.


Vet ikke hva dette kortet heter, men enkelt og greit å lage. Samtidig som det er annerledes og det "imponerer" mottaker litt..hihi...

Jeg har brukt mye tid på å lete i gammelt arkiv (mine kort) og tittet på nettet. Bestemte meg for at jeg skulle la meg inspirere av mine gamle prosjekter eller lifte noen andre. Det for å utfordre meg selv litt samt prøve noe nytt. Og det er så mye flott der ute, så det vil være en fryd og lifte litt og lage egne vrier. Man må ikke finne opp kruttet selv her eneste gang. Til dette kortet har jeg latt meg inspirere av Randi. Hun lager mye flott!! Ta en tur innom å titt i bloggen hennes.

Her har jeg brukt:

Kartong: Hvit bazzill
Møsterark: Pion Design
Stempel: Kort & Godt, North Star Engros og Design og Stempelglede
Dies: Spellbinders
Motiv: Pinterest
Pynt: Roser/blomster fra Papirdesign og Woc, sølvblader fra K&G, perlesnor, clear gesso, glitter og bånd. Perlene er fra Nille.

Legger dette kortet inn i følgende utfordringer.

Kort o Mania #161 - Bruk sløyfer (15.10)
Kort o Mania #Vennskaps-hopp (16.10)
Scrappiness #20 - Sommerminner - farger/blomster (13.10)
Papirlosjen #9September - bursdag (4.10)
Crafting form the heart #129 - Anything goes 

Ønsker deg en fin fin lørdag.

Klem



10 kommentarer:

Karin Dahl sa...

Så flott kort du har laget her:)
En fin bretteteknikk, fint pyntet både på utsiden og innsiden:)
Fikk faktisk laget et kort i går jeg også. Men fikk ikke lagt det ut.
Så jeg får gjøre det i dag
Ønsker deg en fin søndag:)
Fra Krin D

Line sa...

Riktig lekkert kort. Morsom bretteteknikk som jeg må prøve. :-)

Carla's Cards sa...

Lovely work, thanks for sharing with Crafting from the Heart!

Elisabeth sa...

Virkelig nydelig kort. Tusen takk for at du deltar hos Papirlosjen sin bursdags utfordring. Klem DT-Elisabeth

Sissel sa...

Takk for at du deltar på vänskaps-hoppen til KortoMania med det nydelige kortet ditt.
Klem fra Sissel

Monica Mortensen sa...

Fin fin kort <3 og for en morsom brette teknikk, denne må testes :)
Takk for at du leker med oss hos Scrappiness, håper du tar turen innom, på neste utfordring også :)

Karen Elise sa...

Nydelig kort! Jeg syns det var en god løsning å stemple rett på arket! De er jo så fine at det er trist å gjemme dem...
Jeg har sett noen kort av denne typen i det siste. Tror jeg også må prøve meg på et sånt etter hvert.
:)

Ane sa...

så lekkert kort! Takk for du er med på sløyfe utfordringen til kort o mania! klem fra Ane :)

Scrappiness sa...

Herlig kort du har lagd, takk for at du leker med oss hos Scrappiness. Klem Lone

Astrid sa...

Så vakkert kort Gunn :-)
Takk for ditt bidrag til vennskapshoppen vår :-)
Klem, Astrid
DT-Kort`O`Mania