lørdag 10. mai 2014

Retro Kamera

Milde himmel...nå kommer det ett langt innlegg...hihi...Mange bilder!! Du er herved advart.
Denne gangen har jeg latt meg inspirere av alt det flotte Tara lager. Du finner en beskrivelse på bloggen hennes. Det er så flott at man kan la seg inspirere av andre og få bruke andres maler og tips. Man kan ikke alltid finne opp kruttet selv. Jeg har brukt hjulene og belgen fra henne, de andre dele har jeg tilpasset selv.
Som nevnt flere ganger tidligere er det konfirmasjon denne våren, og nå nærmer det seg med stormskritt. Jeg har holdt på i hele vinter med det ene prosjektet etter det andre. Jeg er nesten i mål med alle, har bare igjen det til min egen sønn... :/
 
 
Jeg har brukt nydelige ark fra Pion til dette kameraet. Ønsket det litt vintage og maskulint, men ikke for mørkt.

 
Små tannhjul som er satt på med en foring på baksiden. Festet med brads. Blomster og tannhjul.

 
På de store hjule har jeg benyttet skruer som man bruker på dørhåndtak, bare litt kortere. Hjulene kan beveges, ser her at de ikke står helt ovenfor hverandre. De er laget i dobbel bazzill for å lage de litt stivere.

 
For linse har jeg benyttet meg av en tom boks hvor det lå filmrull fra TH. Har bare limt lokket andre veien. Ikke lett å se, men inni der står konfirmasjonsdagen. Filmrull dies fra TH, den minste. (Fikk plutselig en god anledning til å kjøpe den...hihi)

 
Du skimter det kanskje så vidt??

 
Baksiden på kamerat. Har ikke valgt å ha noe pynt der.

 
Linsa er laget av bølgepapp som er malt svart, svart kartong og overhead ark. Alt ble malt svart, så hadde jeg på et tykt lag med glossy accents. Syntes ikke så godt på bildet, men det ble veldig bra.

 
På filmrullen er det bilder av min sønn og hans barndomskamerat. Jeg har funnet frem bilder av de to og noen opplevelser de har hatt gjennom 15 år. Ble sittende å mimre da jeg holdt på med det. Tiden går så alt for fort....sukk

 
Enkelt med blomster og tannhjul på toppen. Teksten er fra KG.

 
Fra et lite fugle perspektiv ;)

 
Jeg laget en skuff under kameraet. Det for å ha et sted å legge hilsen og penger. Husker ikke hvor håndtaket kommer fra da jeg har hatt det en god stund. Endelig fikk jeg brukt det! :D

 


 
Tekststempel inni kortet er fra NSS og KG.

 
Håper du kom deg igjennom alle bildene...phu!! Hihi...Sønnen min er strålende fornøyd, og vi håper konfirmanten blir like fornøyd. Det var mye jobb, men kjempe moro og lage.


Kameraet passer inn i følgende utfordringer:
 
Allsortschallenge #258 - Fancy Folds
Vintageudfordring #80 - Herrekort/Kort til en mann
Acreativeromance #One for the boys
Lovetocreatechallenge #114 - Say it With flowers
Dreamvalleychallenges #81 - Anyting goes
Kortudfordring #107 - Alt er lov
Scrappelyst #Mai - Vår (konfirmasjon/blomster)
Cherishchallenge #9 - La deg inspirere av bilde
 
Tusen takk for alle søte og hyggelige kommentarer. Dere er kjempe herlige!! :)
Klem
 

24 kommentarer:

Arnhilds Kreative hender sa...

Vanvittig stilig kamera du har laget. Detaljene er helt utrolige:) Fortsatt god helg!

Mai-Britt sa...

Wow, hvor er det et superflot og imponerende projekt. Jeg er stum af beundring!

Ann Kristin sa...

wow, imponerende kreasjon! Mangler ord! Takk for ditt bidrag til vår-utfordringen hos Scrappelyst!

Hilsen Ann Kristin hos Scrappelyst

Torill sa...

OMG så lekkert! Hærlighet, her ligger det noen timer bak! Imponert!
Tusen takk for at du ble med på utfordringen vår hos oss i Cherish This!

Kristin Langnes sa...

Dette er ikke mindre enn skikkelig imponerende. Utrolig flott og kreativt laget, og ikke minst må du ha brukt evigheter av tid på å lage denne!

Takk for at du deltar i vår-utfordringen hos oss.

Kristin hos Scrappelyst

Filharmonica sa...

wow!!! Jeg er imponert!!! Utrolig kult konfirmasjonskort. Tusen takk for at du deltar i Vintageutfordringen denne gangen :-)

Jackie Randolph sa...

WOW!! Fantastic project!! Thanks for joining us at LTC with our Say it with Flowers challenge!
Crafty Hugs's
Jackie ~ LTC owner/admin

Jackie Randolph sa...

WOW!! Fantastic project!! Thanks for joining us at LTC with our Say it with Flowers challenge!
Crafty Hugs's
Jackie ~ LTC owner/admin

Michelle sa...

Completely amazing and truly stunning. Thanks for joining us over at Love To Create.

Karin Dahl sa...

Så utrolig stilig kreasjon du har laget til Robin:) Tenker nok han blir fornøyd ja:)
Ønsker deg en fin kveld:)
Clemzy Karin D

Hege sa...

Wow... sier jeg bare. Dette var utrolig lekkert!! og for en tålmodighet du må ha... Så gjennomført. Jeg er stum av beundring. Digger "filmen" med småbilder :-)

Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst.

Hege.

Scratch sa...

Nå sitter jeg her med hakaslepp... :O Utrolig gjennomført, og for et arbeid du har lagt ned. Virkelig virkelig utrolig lekkert!

Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst!

Linda :)

Carole Wright sa...

wow this is amazing, Thanks for joining us at Cherish This x

Jo Channon sa...

Wow, wow, wow, this is incredible! I don't think I have seen such an amazing project made out of card stock. Thank you so much for sharing this with the Allsorts Challenge Jo x

Cornelia sa...

Helt underbart arbete! Såååå otroligt flott!!!

Karina Bunkenborg sa...

Hold da helt op. Tænk at du selv har lavet et kamera! Så flot! Tak fordi du deltager hos Kort o mania!

Katrine E. Bråten sa...

Dette var virkelig et stilig og imponerende arbeide! For en tålmodighet du må ha!

Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst :)

Katrine, Scrappelyst

Gunn`s Kort sa...

Så utrolig flott!
Takk for at du deltar hos Vintage Utfordring.
Klem fra Gunn:)

Wendy L sa...

AMAZING, thanks for joining us at Allsorts this week, xxx

Hege sa...

For et prosjekt! Kjempestilig!!
Takk for at du deltar hos oss i Cherish This!

sonja sa...

Kunstverk <3

Hege sa...

Her var det mye fint!!
Jeg er imponert :)
Jeg har holdt på med dette selv så jeg vet at dette tar tid.


Kunne du tenkt deg å være GD for oss på scrappeland?

Du kan i såfall nå meg på
hege@scrappeland.no

Hege sa...

Her var det mye fint!!
Jeg er imponert :)
Jeg har holdt på med dette selv så jeg vet at dette tar tid.


Kunne du tenkt deg å være GD for oss på scrappeland?

Du kan i såfall nå meg på
hege@scrappeland.no

Anne Gerd sa...

Wow!!! Takk for bidraget til Cherish This - Memories for Life